vrijdag 26 juni 2020

D66 tevreden met het nieuwe coalitieakkoord

D66 Zandvoort is tevreden met het nieuwe coalitieakkoord dat vanochtend, vrijdag 26 juni, is ondertekend. De coalitie bestaat uit de partijen VVD, D66, CDA, PvdA en GBZ. De titel van het akkoord is ‘Zandvoort: Samen sterk door de crisis’ en geldt voor de resterende bestuursperiode, die tot en met 2022 duurt.

De fractie is content over de invulling van de portefeuilleverdeling onder de partijen. De komende periode maken we ons sterk voor:

Circuit Zandvoort

Sport en onderwijs

Jeugd

Zorg en welzijn

– Metropool Boulevard

“We zijn zeer tevreden dat we duurzaamheid in ons pakket hebben. Denk hieraan het duurzaamheidsfonds dat we verder kunnen gebruiken voor investeringen. Daarnaast is er een coronafonds opgericht waar 10 miljoen euro in is gestort. Daarvan gaat 3 miljoen euro naar financiële ondersteuning voor inwoners, ondernemers en instellingen die moeite hebben het hoofd boven water te houden in de coronacrisis. Nog eens 3 miljoen euro wordt besteed aan extra investeringen om Zandvoort sterker uit crisis  te laten komen. Tot slot wordt 4 miljoen gereserveerd om gemeentelijke inkomsten die door de coronacrisis zijn weggevallen te compenseren,” aldus fractievoorzitter Michiel Hermsen.

Wil je meer weten over de gemaakte afspraken? Lees deze terug in het coalitieakkoord.

Nieuwe wethouder

D66 levert wederom een wethouder aan, de sollicitatieprocedure is inmiddels in volle gang. Om de snelheid erin te houden wordt er komende week al een beslissing genomen. Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 30 juni wordt de nieuwe wethouder met de overige 2 wethouders (voormalig wethouders Ellen Verheij (VVD) en Gert-Jan Bluijs (CDA) geïnstalleerd.