woensdag 14 maart 2018

Kandidaatsraadslid interviewt raadslid: Johan van Marle versus Laura van der Plas

Met nog een kleine week te gaan maakt D66 zich op voor de verkiezingen. Ook intern wordt er veel van elkaar geleerd. Zo heeft kandidaatsraadslid Johan van Marle (5) raadslid Laura van der Plas geïnterviewd.

Johan: Waar ben je nu het meest trots op wat je de afgelopen vier jaar hebt bereikt?

,,Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dat is o.a. ons initiatief voor het invoeren van een ‘Burgerinitiatief’ in de gemeente Zandvoort. Vooral dankzij het werk van fractiegenoot Willem Wisman is in september 2015 de Verordening op het burgerinitiatief door de gemeenteraad aangenomen. Dat betekent dat je als groep inwoners / belanghebbenden met 25 handtekeningen in een wijk, of 100 voor de hele gemeente onder voorwaarden een voorstel kunt laten agenderen bij de raad, die vervolgens het initiatief gaat behandelen.”

Dit klinkt Johan als muziek in de oren. ,, Het is toch fantastisch dat gemeente Zandvoort zijn inwoners de mogelijkheid geeft op een laagdrempelige wijze onderwerpen bij de gemeenteraad aan te dragen. Het initiatief ligt dus niet meer alleen bij de bestuurders. Dat is ook democratie en mag best meer aandacht krijgen. ”

Dorpsgenoten, laat van je horen. Wacht niet totdat er iets gebeurt, maar zorg dat er iets gebeurt…

Allemaal was ervan overtuigd dat iemand het zou doen

iedereen kon het doen

maar niemand deed het

en daarover was iemand boos

want het was toch de taak van allemaal?

Allemaal dacht dat iemand het kon doen

Maar iedereen realiseerde zich dat niemand het wilde doen

Uiteindelijk gaf iedereen allemaal de schuld

Toen niemand deed wat iedereen had kunnen doen