dinsdag 13 maart 2018

VIDEO Blog Gerard Kuipers: Zorg voor een goed bestuur. Dat heeft Zandvoort nodig

Met nog 1 week te gaan voordat de gemeenteraadsverkiezingen plaatshebben. De afgelopen weken hebben wethouder Gerard Kuipers (1), fractievoorzitter Michiel Hermsen (2) en kandidaatsraadsleden Joan-Mary Poster (4)en Johan van Marle (5) flink van zich laten horen.  Met blogs, video’s en werkbezoeken aan onder meer Nieuw Unicum en Zorgbalans laat D66 zien waar de partij de komende vier jaar voor gaat.

Deze week zal er extra aandacht geschonken worden aan de richtingwijzers:

Zorg voor goed Bestuur en bouw aan de toekomst voor Zandvoort

Da’s een mooie. Want wat is eigenlijk een goed bestuur? Een bestuur dat lang blijft zitten? Of juist dingen voor elkaar krijgt? Het iedereen naar de zin wil maken of juist durft te kiezen? Een beetje van alles? Het zal voor iedereen vast iets anders zijn.

Wij bij D66 vinden een goed bestuur een integer bestuur. Een bestuur waar hard gewerkt wordt. Met kennis van zaken. Waar zaken ook echt worden opgepakt en opgelost. Waar je kritisch en stevig mag zijn, maar het daarna wel samen gaat dóen. Dat hebben we de afgelopen jaren ook laten zien.

• De financiën zijn op orde
  • De economie floreert met een record aantal toeristen
  • En er is in Zandvoort goede zorg verleend.

Allemaal speerpunten uit ons verkiezingsprogramma 2014 – 2018. Niet onbelangrijk, want waar andere partijen het nogal lieten afweten in het bestuur, waren wij met coalitiegenoot CDA de grote constante. Hielden we het belang van Zandvoort steeds in het oog en niet alleen een partijbelang.

Ook dat is goed besturen wat D66 betreft. Dat je weet waarom je er zit en voor wie. Voor de samenleving en niet voor jezelf. Daar stonden en daar staan wij ook de komende 4 jaar voor!

Bouw aan de toekomst

Een mooi voorbeeld dat laat zien dat onze droom om de Formule 1 terug te halen valt en staat met samenwerken, bouwen aan de toekomst. Een andere richtingwijzer van D66. Want wij kunnen het wel willen, maar er zijn meerdere partijen die groen licht moeten geven.

• Liberty Media als organisator moet het willen.
  • Het Circuit als gastheer en promotor van het evenement.
  • De Provincie Noord Holland vanwege de benodigde geluidsdagen.
  • Het Rijk vanwege de benodigde subsidies.
  • Grote sponsoren uit binnen- en buitenland.

Dat vraagt om:

• Een sterke mening.
  • Organisatietalent.
  • De wil om samen te werken.
  • Het vermogen te enthousiasmeren.
  • Te verbinden.

Maar vooral ook: om resultaat.

En daar staan wij voor. De haalbaarheidsstudie waar ik als wethouder opdracht voor heb gegeven, heeft laten zien dat het kan. Hebben we wereldnieuws van gemaakt. Nu moeten we doorpakken. De GP van Nederland komt er aan. In Zandvoort  natuurlijk. Als het aan D66 ligt, krijgen we dat samen voor elkaar!

Gerard Kuipers wordt vanaf 1..39 minuten geïnterviewd.