maandag 12 maart 2018

Blog Gerard Kuipers: Steun het innovatiefonds

De komende weken voordat de gemeenteraadsverkiezingen plaatshebben geeft wethouder Gerard Kuipers zijn kijk op de politiek die de afgelopen vier jaar in Zandvoort is bedreven. Zijn rol en inzet vertelt hij aan de hand van een van de richtingwijzers die D66 Zandvoort hanteert. Daarnaast kijkt hij vooruit naar de toekomst.

Innovatiefonds (bouwen aan netwerken)

Ondernemers en samenwerken. Blijkt in Zandvoort soms best lastig. Samen de schouders er onder terwijl je ook elkaars concurrent bent is ook niet altijd even logisch. Daarom heb ik in 2014 als wethouder de schouders eronder gezet. Ben gaan praten. Heb de wensen van de ondernemers in kaart gebracht en daarover afspraken gemaakt in een convenant.

Met prachtige resultaten. Waaronder een innovatiefonds waar we ieder jaar als gemeente en ondernemers gezamenlijk 150.000,= euro in storten om Zandvoort mooier, beter en vernieuwender te maken. Waarbij de ondernemers zelf kunnen beslissen over wat ze belangrijk vinden en daarvoor niet steeds weer met de pet bij elkaar langs hoeven.

Was meteen ook het einde van de discussie welke ondernemers dit jaar weer moesten opdraaien voor de kosten van de kerstverlichting en de muziekfeesten. Dat doen we nu gewoon samen. En zo hoort het!