zondag 11 maart 2018

Weblog Gerard Kuipers: Gebruik Metropoolregio Amsterdam om Zandvoort te upgraden

De komende weken voordat de gemeenteraadsverkiezingen plaatshebben geeft wethouder Gerard Kuipers zijn kijk op de politiek die de afgelopen vier jaar in Zandvoort is bedreven. Zijn rol en inzet vertelt hij aan de hand van een van de richtingwijzers die D66 Zandvoort hanteert. Daarnaast kijkt hij vooruit naar de toekomst.

Metropoolregio Amsterdam (bouw aan netwerken)

Zandvoort is een badplaats, midden in de wereld. We zijn harde werkers. Maar doen het niet alleen. Toeristen, ondernemers, de regio: er zijn heel veel lijnen naar de buitenwereld. En dat moeten we koesteren, juist daar liggen ook kansen. Dus moeten we samenwerken. Netwerken bouwen, óók bestuurlijk. Naar de regio om ons heen, de metropool Amsterdam, provincie en het Rijk. Er is in en om Zandvoort nog genoeg te doen en daarbij kunnen we best wat hulp gebruiken. Geld om onze boulevards op te knappen bijvoorbeeld. Of de verkeersproblemen in filehoofdstad Haarlem op te lossen. Laten we dus hard blijven werken aan onze relatie met partijen zoals de metropool regio. Dat helpt Zandvoort verder.