donderdag 8 maart 2018

D66 neemt stelling in: 50 miljoen voor openbare inrichting komende 10 jaar

In de huidige raadsperiode is beslist dat Zandvoort geld uittrekt voor de inrichting van de openbare ruimte. Het gaat om 50 miljoen euro de komende 10 jaar. D66 is daar als coalitiepartij zeer verheugt over. De vereniging reageert op de stelling die afgelopen week de Zandvoortse Courant en de lokale omroep ZFM deponeerden.

‘In plaats van in de boulevard moet eerst in de openbare inrichting (bestrating) flink worden geïnvesteerd’

We zijn het met deze stelling eens. En het goede nieuws is: dat wordt de komende periode ook gedaan. Doordat we er de afgelopen periode in zijn geslaagd om de gemeentebegroting weer op orde te krijgen, is er nu weer ruimte om te investeren. Op grote schaal. Zo worden de boulevards de komende jaren allemaal opgeknapt. Maar daarnaast is er in de begroting voor de komende jaren ook flink geld uitgetrokken voor de inrichting van de rest van de openbare ruimte van Zandvoort en Bentveld. Daarmee is een bedrag gemoeid van maar liefst 50 miljoen uuro in de komende 10 jaar.

De herinrichting in de afgelopen jaren van de Van Alphenstraat en de Van Lennepweg, de Zandvoortselaan en de Hogeweg hebben laten zien dat de uitstraling van Zandvoort daardoor enorm verbetert. Zandvoort is er zichtbaar mooier door geworden. Wat ons betreft gaan we daarmee de komende jaren door. Het benodigde geld is al vrijgemaakt in de begroting. Het is nu dus vooral een kwestie van doorpakken. En dat is waar we bij D66 voor staan. Aan de slag dus!