donderdag 1 maart 2018

Blog Michiel Hermsen: Bouw aan de toekomst, een dorp waar we ons veilig en vrij voelen

De komende weken voordat de gemeenteraadsverkiezingen plaatshebben geeft fractievoorzitter Michiel Hermsen zijn kijk op de politiek die de afgelopen vier jaar in Zandvoort is bedreven. Zijn rol en inzet vertelt hij aan de hand van een van de richtingwijzers die D66 Zandvoort hanteert.

Bouw aan de toekomst!

Van Zandvoort natuurlijk. In 2017 heeft D66 een motie ingediend, aangenomen, om bij de verkoop van de aandelen van Eneco de opbrengst te stoppen in een duurzaamheidsfonds. Dit gaat om vele miljoenen en kan hiermee Zandvoort de duurzaamste gemeente en kustgemeente van Nederland maken. Recent is er nog afgesproken om alle nieuwbouw gasvrij te laten zijn. Dat zijn stappen waar D66 blij van wordt en dat vraagt bestuurlijke moed en draadkracht.

Die bestuurlijke draadkracht en moed is nodig om nu stappen te nemen om de pleinen te ontwikkelen. Denk aan het watertorenplein, badhuisplein en de boulevard. Over de eerste ontwikkeling en de laatste hebben we een besluit genomen. Dat is wat D66 doet. Je kan er alles van vinden over de ontwerpen, maar D66 neemt beslissingen en doet dit onderbouwd. Elke raads- en commissievergadering kun je dit terug luisteren. Alles op de inhoud met de hoop dat andere partijen willen aansluiten. Dat is wat D66 wil, vooruitgang en vaak krijgen we dit ook voor elkaar.

En waar bouw je dan uiteindelijk aan? Aan de toekomst van Zandvoort. Een duurzaam Zandvoort waar actief gesport wordt (Papendal aan Zee en een mooi skatepark), waar gebouwd wordt aan woonruimte voor jong en oud, betaalbaar en duurzaam. Een dorp waar mijn dochters van kunnen zeggen, en hopelijk meer mensen, dat is een dorp waar ik wil wonen! Een dorp waar we ons veilig en vrij voelen, een dorp waar we ons zelf kunnen zijn ongeacht geslacht, geloof en/of uiterlijk. Zandvoort, mijn dorp!