zondag 25 februari 2018

Tasty Corner pleit bij D66 voor een markt en een jongerenbuurthuis

In een derde ronde ”In gesprek met de buurt”  ging D66 weer naar Zandvoort-Noord om te vragen wat er beter kan. Niet  alleen aan bezoekers van winkelcentrum Nieuw Noord maar ook aan ondernemers werd gevraagd wat er anders en of beter kan. Volgens Islam van Tasty Corner is het goed voor de buurt om een wekelijkse markt te houden.

Een leuk en informatief gesprek tussen Wethouder Gerard Kuipers en eigenaar van Tasty Corner Islam. Laatstgenoemde was vorig jaar uitgeroepen tot onderneming van het jaar 2017. De wisseltrofee staat nog te schitteren in de zaak. ,, Ik denk dat een wekelijkse buurtmarkt goed zal doen in deze buurt. Gewoon op het plein voor de supermarkt. Het maakt het levendiger,” aldus Islam. Daarnaast vindt hij ook dat er voor jongeren een buurthuis moet komen. ,,Voor jongeren tussen de 10 en 16 jaar is hier weinig te doen. ”

Naast Kuipers ging ook fractievoorzitter Michiel Hermsen naar Zandvoort – Noord. Elke zaterdag tot aan de verkiezingen staan leden van D66 ergens op een plek in Zandvoort om in gesprek te gaan met inwoners. Zo sprak hij naast inwoners ook een ondernemer van T Hoekje, onderdeel van Nieuw Unicum. Cliënten runnen deze winkel met zelfgemaakte en tweedehandskleding.  De vrouw die het winkeltje runt wilde niet op de foto maar wilde wel graag vertellen wat ze hier mist. Een markt, meer gesprekken aangaan met buurtbewoners en investeer zichtbaar.