donderdag 22 februari 2018

D66 neemt stelling in: Metropoolregio biedt kansen

De metropoolregio kost Zandvoort meer dan het oplevert

Daar is D66 het het niet eens. Niet in geld uitgedrukt, maar zeker ook niet in kansen. De vereniging reageert op de stelling die afgelopen week de Zandvoortse Courant en de lokale omroep ZFM deponeerden.

Met een wereldstad als Amsterdam zo dichtbij, kan iedereen uitdenken wat er de komende jaren in deze regio gaat gebeuren. Of beter gezegd: nu al gebeurt. Andere grote metropolen in de wereld zijn ons al voorgegaan. Daarnaast zijn we al ruim een eeuw het strand van de regio Amsterdam en daarop mogen we trots zijn. Sterker nog: dat heeft ons al heel lang een hoop opgeleverd. Een treinverbinding. Uitstekende voorzieningen. Heel veel werkgelegenheid.

Dat zijn zaken om over na te denken als anderen zeggen dat Zandvoort vooral Zandvoort moet blijven. Alsof dat niet kan in verbinding met anderen. Als je met het gezicht naar zee staat, sta je met de rug naar het achterland. Dat is in de 2de badplaats van Nederland misschien niet zo handig. Niet voor de ondernemers in Zandvoort, maar ook niet voor ons als inwoners. Want als ze buiten Zandvoort hetzelfde zouden doen, kan iemand hier in de toekomst het licht uit komen doen.

Wij kiezen liever voor samenwerking. En daarmee voor invloed op veranderingen die ons ook veel kunnen brengen. En dan biedt de metropoolregio Amsterdam veel kansen. Om geld te organiseren voor het opknappen van onze boulevards bijvoorbeeld. Of om de verkeersproblemen in filehoofdstad Haarlem op te lossen. Dat zijn zaken die Zandvoort echt vooruit helpen en dat is waar D66 voor staat!