zondag 18 februari 2018

In gesprek met…. ,,meer handhaving noodzakelijk in Nieuw Noord”

Zandvoort-Noord en het centrum waren zaterdag 17 februari de plekken waar D66-leden zich lieten zien om te vragen wat er beter kan in Zandvoort. Fractievoorzitter Michiel Hermsen sprak op het plein voor de Vomar in Nieuw Noord inwoners over verbeteringen in Zandvoort. Bob Bleijerveld was daar heel duidelijk in,” de handhaving moet anders ingevuld worden.”

Het is duidelijk wat er schort in dit deel van Zandvoort. Negentig procent van de ondervraagden klaagden over te weinig handhaving en toezicht. ,,De handhavers moeten goede functioneringsgesprekken krijgen zodat ze weten hoe ze moet ons inwoners om moeten gaan. Ze zijn eigenlijk het visitekaartje van Zandvoort, maar zo voelt het niet. Het enige wat ze nu doen is parkeerbonnen uitdelen. Handhaving en toezicht houden is zoveel meer dan dat,” aldus Bleijerveld die een gepassioneerd betoog hield. Zo hadden andere inwoners het over last van hondenpoep op straat, overlast van jongeren en alcoholisme op straat. Maar ook het openbaar vervoer kwam aan de orde. Zo is er één bus die deze wijk verbindt met het centrum, dat is te weinig.

D66 is de komende weken in de Zandvoort te zien om te vragen wat er beter kan in het dorp. Heeft u ideeën of suggesties? Mail ons op: d66zandvoort@gmail.com

Volg ons online op: zandvoort.d66.nl Instagram Zandvoortd66 Facebook en twitter @D66Zandvoort.