donderdag 15 februari 2018

D66 voor bebouwing Zandvoortse pleinen

Op de stelling: De pleinen in Zandvoort lenen zich uitstekend voor nieuwe bebouwing / hotels en woningen,” geeft D66 een duidelijk antwoord. ,,Met deze stelling zijn we het eens. En dan gaat het D66 niet eens om de vraag wát we er gaan bouwen, maar vooral dát we er gaan bouwen!”

Wethouder Gerard Kuipers draait er niet omheen. ,, Laten we eerlijk zijn. De vervallen staat van sommige plekken in Zandvoort is niet alleen onze bezoekers, maar juist ook veel Zandvoorters al jaren een doorn in het oog. Het Badhuisplein, het Watertorenplein en het gebied rondom het Dolfirama schreeuwen al jaren om een goed bouwplan dat ook echt gemaakt gaat worden. D66 wil na ruim 40 jaar politiek gekissebis nu eindelijk wel eens de schop in de grond van onze pleinen.

Met de recente nieuwbouw van het Prinsessepark en de Sophiaweg hebben we laten zien dat we in Zandvoort zeker ook mooi en kwalitatief goed kunnen bouwen. Maar wat we niet snappen, is dat Zandvoort op veel plekken aan zee al zo lang stil blijft staan. Dat het verval zo groot is geworden juist daar waar veel van onze bezoekers komen. Waardoor het beeld van Zandvoort bij de buitenwereld eerder achteruit is gegaan dan vóóruit.

Voor de tweede badplaats van Nederland is dat natuurlijk geen goede zaak en dat moet daarom snel anders. Dus wat D66 betreft gaat de komende jaren de schop in de grond van onze pleinen. De plannen liggen er al. Helpt u samen met D66 Zandvoort een stukje mooier te maken?”