vrijdag 12 januari 2018

D66 neemt stelling in over Watertorenplein; Raadsbesluit moet in stand blijven

De Zandvoortse Courant en Omroep ZFM poneren de komende weken naar aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart stellingen om de Zandvoortse bewoners inzicht te geven wat de standpunten zijn van de politieke partijen. De tweede  stelling gaat over het raadsbesluit omtrent het Watertorenplein.

Stelling: Het genomen raadsbesluit over het Watertorenplein moet heroverwogen worden (de raad moet opnieuw zijn keuze bepalen).

Het Watertorenplein wacht al ruim 40 jaar op herontwikkeling. Nooit eerder is het gelukt om een haalbaar bouwplan in procedure te krijgen, laat staan de raad daar een besluit over te laten nemen. Tot deze zomer, toen de raad een keuze maakte uit 2 realiseerbare plannen. Dat leek goed nieuws, totdat projectwethouder Demmers onder vuur kwam te liggen. Het lijkt er na voorlopig onderzoek op dat het genomen besluit op correcte wijze tot stand is gekomen. De raad wil daar zelf nog eens goed naar kijken, maar als dat beeld zo blijft, moet het raadsbesluit gewoon in stand blijven. Te vaak zijn we in Zandvoort al teruggekomen op dit soort belangrijke besluiten en daarmee helpt de politiek Zandvoort wat ons betreft niet vooruit.

Foto: Joop van Nes.