zaterdag 6 januari 2018

Wethouder Kuipers trots op goede kandidatenlijst D66

,,We hebben een lange en goede kandidatenlijst waar ik trots op ben.” Dat zei wethouder Gerard Kuipers zaterdagochtend in het nieuwsprogramma Goedemorgen Zandvoort. In Hotel Hoogland was Kuipers te gast om op ZFM meer te vertellen over het partijprogramma.

Met nog enkele maanden te gaan bereidt D66 zich voor op de gemeenteraadsverkiezingen 2018 die op 21 maart worden gehouden. Een van de acties om de partij zichtbaar te maken is het deelnemen aan lokale mediaproducties. Kuipers ging in op het partijprogramma maar ook op het feit dat Zandvoort na een onrustige tijd weer ruimte moet krijgen voor groei en vernieuwing. Presentator Pieter Joustra vroeg of D66 niet ook debet had aan de onrustige tijd, doelend op een motie van wantrouwen en het opstappen van wethouder Demmers. Kuipers pareerde de vraag met het antwoord dat D66 niet meedeed aan de onrust maar juist een mening gaf waardoor duidelijkheid ontstond. ,,We lopen niet weg van zaken als het niet goed gaat, we nemen juist stelling in.”