vrijdag 1 mei 2015

Werkbezoek D66 aan Amsterdamse Waterleidingduinen

Afgelopen zaterdag hebben de D66 fracties van Amsterdam, Bloemendaal, Haarlem, Haarlemmermeer, Heemstede, Zandvoort en de D66 Statenfractie N-H een wandeling gemaakt door de Amsterdamse waterleidingduinen onder leiding van de boswachters van Waternet. Reden voor D66 Zandvoort om de fracties uit te nodigen voor een werkbezoek was tweeledig: enerzijds een (nadere) kennismaking en anderzijds om een aantal belangrijke onderwerpen te bespreken die spelen in en rondom de Amsterdamse Waterleidingduinen.

De fractie van D66 Zandvoort spreekt van een zeer geslaagde wandeling: De wandeling was boeiend en educatief en het was vooral zeer nuttig om verschillende onderwerpen gezamelijk te bespreken. Het is prachtig om zoveel mooie natuur dicht bij huis te hebben maar D66 begrijpt dat het een hoop inzet kost om waterwinning en natuur zodanig te beheren zodat ons drinkwater veilig wordt gesteld en we kunnen blijven genieten van een prachtige gevarieerde natuur. In dit verband zijn onderwerpen als de damhertenproblematiek, de druk op de ecologie en de natuurbrug aan de orde gekomen. Al met al een zeer nuttige ochtend voor alle fracties die werd afgesloten bij pannenkoekenhuis de Duinrand.