woensdag 25 september 2013

Ruud Sandbergen wordt raadslid voor D66

Bij D66 Zandvoort heeft een ware stoelendans plaats gevonden. Dezelfde mensen maar op verschillende plaatsen. Ruud Sandbergen is het nieuwe raadslid voor D66.

Robbert de Vries, gemeenteraadslid van D66 Zandvoort, besloot na het zomerreces afscheid te nemen van de Zandvoortse gemeenteraad. De afgelopen periode bleek dat De Vries zijn raadswerk steeds lastiger kan combineren met zijn zakelijke werkzaamheden. De Vries neemt geen afscheid van de Zandvoortse politiek, want hij is gekozen tot bestuursvoorzitter van D66 Zandvoort. Deze komt vacant door het afscheid van de huidige voorzitter Kees Draisma.

Om de aanwezigheid van D66 tot aan de Gemeenteraadsverkiezingen in de gemeenteraad te kunnen waarborgen heeft het bestuur buitengewoon raadslid Ruud Sandbergen gevraagd om Robbert de Vries op te volgen. Willem Wisman heeft de functie van buitengewoon raadslid op zich nemen. Wisman was tot september secretaris van het bestuur. Zijn functie wordt overgenomen door de huidige penningmeester Laura van der Plas. Op haar beurt wordt de functie van penningmeester vanaf heden bekleed door voormalig raadslid Klaas Annema. Waarmee de stoelendans compleet is.